Podczas tegorocznego salonu w Genewie oficjalnie zaprezentowano pierwszy samochód wskrzeszonej przez Renault marki Alpine. Model A110 to kompaktowe coupé nawiązujące stylistyką do kultowego modelu A100 „Berlinette”. W Polsce przedstawicielem tej legendarnej marki będzie Grupa Pietrzak. Pierwszy salon marki będzie miał swoją inaugurację jesienią tego roku w Katowicach.
Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, salony marki Alpine mają być miejscem, gdzie pasjonaci sportowych aut znajdą profesjonalną obsługę z fachową wiedzą. Dobrą rekomendacją jest fakt, że Grupa Pietrzak swoją historią sięga 1981 roku. W 1994 związała się z marką Renault, następnie Peugeot i Dacią. W ostatnim okresie do jej portfolio trafiły też Maseratti i Ferrari.
Pierwszym model, który będzie oferowany klientom, to wcześniej wspomniany A110 w specjalnej wersji Premiere Edition. Konstrukcja auta oparta jest na aluminiowych elementach, płycie podłogowej i karoserii. Auto o długości 4198 mm będzie ważyło w podstawowej wersji ok. 1080 kg, a jego masa będzie się rozkładała pomiędzy osiami w stosunku 44% na przód i 56% na tylną oś.
Jednostka napędowa o pojemności 1,8 litra, wspomagana turbosprężarką, osiąga moc 252 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Aby zapewnić optymalny rozkład mas, została umieszczona na tylnej osi. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiedzialna będzie dwusprzęgłowa 7-stopniowa przekładnia DCT Getrag. Inżynierowie Alpine osiągnęli stosunek mocy do masy 1 KM na 4,3 kg, dzięki czemu auto ma przyspieszać od 0 do 100 km w 4,5 s. Kierowca będzie miał możliwość wyboru jednego z trzech trybów pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz układu wydechowego: Normal, Sport oraz Track. Wiele pracy poświęcono kształtom nawiązującym do legendarnego protoplasty, a jednocześnie zapewniającym współczynnik oporu Cx na poziomie 0,32. Płaska podłoga z dyfuzorem pod tylnym zderzakiem zapewniają bardzo dobry docisk do podłoża – Alpine A110 pomimo braku tylnego spoilera osiąga prędkość 250 km/h.
We wnętrzu panują aluminium, licowa skóra i włókno węglowe. Przy konstrukcji układu hamulcowego współpracowano z Brembo. 18-calowe kute obręcze dostarcza firma Otto Fuchs, a opracowane specjalnie na potrzeby tego modelu jednoelementowe fotele firmy Sabelt ważą jedynie 13,1 kg każdy.
Premierowa seria zostanie wyprodukowana w liczbie 1955 sztuk i nie jest to przypadek. W 1955 roku powstała firma Alpine, założona przez Jeana Redele. Pomimo, że nowa marka nie rozpoczęła jeszcze oficjalnie sprzedaży, pojawiają się doniesienia o kolejnym modelu, będzie to najprawdopodobniej bardziej praktyczny samochód z segmentu SUV, oparty o komponenty samochodów Nissan i Renault.
Limitowana seria Alpine A110 będzie się charakteryzowała poniższym wyposażeniem:
- Lakier niebieski Alpine Blue, czarny Noir Profond lub biały Blanc Solaire;
- 18-calowe kute felgi aluminiowe Otto Fuchs, diamentowane na czarny mat – wykończenie dostępne wyłącznie w serii Première Edition;
- Trzy tryby jazdy: Normal, Sport i Track;
- Sportowy układ hamulcowy z wbudowanym siłownikiem hamulca postojowego, aluminiowymi zaciskami, tarczami hamulcowymi z dwóch różnych materiałów oraz aluminiową piastą;
- Aktywny sportowy układ wydechowy o obniżonej masie;
- System audio marki Focal zaprojektowany specjalnie dla Alpine;
- Wstawki w kabinie z matowanego włókna węglowego;
- Nakładki na pedały ze szczotkowanego aluminium;
- Jednoelementowe fotele sportowe Sabelt wykończone miękką, pikowaną naturalną skórą licową;
- „Trzykolorowe” niebiesko-biało-czerwone oznakowania w kabinie i na karoserii samochodu;
- numerowaną tabliczkę „Première Edition” umieszczoną na środkowej konsoli.