Mercedes-Benz Klasa E Cabriolet – Klasyczny

0
2053

Prawdziwy kabriolet musi mieć miękki dach. To właściwie jedyna cecha definiująca ten segment. Inżynierowie ze Stuttgartu nie zawiedli. Najnowszy model z gwiazdą na masce oferuje wiele rozwiązań, dzięki którym jazda bez dachu ma być czystą przyjemnością.

 

To już piąty model całkowicie odnowionej gamy Klasy E. Auto oferuje m.in. kompleksowe połączenie ze smartfonem, bezprzewodową ładowarkę czy funkcję, dzięki której telefon zastępuje kluczyk. Ponadto opcjonalnie  dostępny jest elektryczny system eliminacji przeciągów w kabinie Aircap, znany z poprzednich modeli system ogrzewania karków pasażerów Airscarf oraz – po raz pierwszy – napęd na cztery koła 4MATIC.

Miękki dach oferowany będzie w czterech kolorach: ciemnobrązowym, granatowym, ciemnoczerwonym lub czarnym. Zaczerpnięto go wprost z Klasy S. Zapewnia bardzo dobrą izolację akustyczną i termiczną. Jego składanie lub rozkładanie trwa zaledwie 20 s, a co ważniejsze, można to robić podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Bagażnik mieści 385 litrów, a ze złożonym dachem 310 l. Kolejną nowością jest to, że oparcia tylnych miejsc składają się w stosunku 50:50. By podkreślić sportowo-luksusowy charakter Cabrioleta, prześwit obniżono o 15 mm w stosunku do reszty gamy. Kolejne ekskluzywne elementy to opcjonalne, matrycowe reflektory Multibeam LED i tylne światła ze specjalnymi wkładami, dzięki którym ich blask imituje łunę silników odrzutowych.

We wnętrzu zgodnie z oczekiwaniami wobec tego producenta króluje elegancja i dobra jakość. Na desce rozdzielczej umieszczono dwa ponad dwunastocalowe ekrany. Tylne miejsca standardowo mają funkcję podgrzewania, a pasy bezpieczeństwa dla przednich foteli posiadają podajniki aby łatwiej po nie sięgać. Motyw silników odrzutowych został powtórzony we wnętrzu w kształcie wlotów powietrza. Najnowszy kabriolet Mercedesa ma zapewniać również więcej przestrzeni. Jego długość wzrosła o 123 mm, a rozstaw osi o 113 mm.

O komfort podróżowania zadba standardowe zawieszenia Direct Control. Opcjonalne Dynamic Body Control pozwala na indywidualne dostosowanie pracy w trzech trybach: Comfort, Sport i Sport+. Jego rozwinięcie – Air Body Control – dostarcza dodatkowo program Individual, dzięki któremu kierowca może sam dostosować charakterystykę poszczególnych systemów, zawieszenia, pracy skrzyni biegów i reakcji silnika.

Nowy kabriolet Mercedesa będzie oferowany w wersjach benzynowych oraz wysokoprężnych. Wszystkie jednostki będą współpracowały z 9-stopniową przekładnią 9G-TRONIC. O bezpieczeństwo zadbają zaawansowane systemy bezpieczeństwa: antykolizyjny Active Brake Assist czy aktywny tempomat Active Distance Assist Distronic z nową funkcją śledzenia innych aut z prędkością do 210 km/h. Mercedes nawet dla wycieraczek wyszukaną nazwę – system Magic Vision Control odpowiada za odpowiednie dozowanie płynu, co szczególnie przy otwartym dachu może okazać się pomocne.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.