Niebanalnie, często i bez ubezpieczenia. Tak podróżują Millenialsi

0
1427

Już za rok Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980-2000 mają odpowiadać za połowę wszystkich wydatków na podróże – wynika z prognoz Boston Consulting Group[1]. Polscy dwudziesto- i trzydziestolatkowie planują w tym roku wydać na podróże nawet ponad 4 tys. zł.[2] Wszystko dlatego, że traktują podróżowanie jako element własnej tożsamości, a dzięki nowym technologiom mają poczucie nieograniczonych możliwości.

 

Millenialsi podróżują tak jak żyją – ma być niezależnie, szybko i najlepiej cały czas z dostępem do Internetu. Ważne jest też utrzymanie tzw. work-life balance stąd coraz częściej pojawiający się trend „bleisure”, czyli połączenia podróży biznesowych z wolnym czasem na przyjemności. Jednak to co w podróżowaniu Millenialsów jest najważniejsze to doświadczenia – ich życiowe credo to nie być bogatym a mieć bogate życie.

Niezależni indywidualiści

Millennialsi to indywidualiści – podróżując chcą być jak najbardziej niezależni i mieć maksymalnie duży wpływ – od rezerwacji do wyboru aktywności na miejscu. Nie ma mowy o wycieczce od muzeum do muzeum – podróż ma być swego rodzaju spersonalizowanym doświadczeniem.

Nowe wymagania odmieniły sposób działania m.in. branży hotelarskiej. Airbnb, z liczbą ponad 150 mln aktywnych użytkowników stał się jednym z najważniejszych graczy w tej kategorii. Millenialsi chętnie przyjęli propozycję spojrzenia na miasto z innej perspektywy – mieszkanie wynajmowane od tubylca pozwala zerwać z nudnym losem zwykłego turysty, a dodatkowe usługi takie jak specjalne wycieczki czy warsztaty organizowane przez lokalnych mieszkańców sprawiają, że wyjazd staje się naprawdę wyjątkowy[3].

Work-life balance w podróży

90% Millenialsów uważa możliwość podróżowania za ogromną zaletę w pracy, a 39% z nich twierdzi, że nie podjęłoby pracy, która takich opcji nie oferuje – wynika z badania TripActions[4]. To potwierdza, że pracodawcy, którzy chcą zatrudniać Millenialsów muszą dobrze przemyśleć swoją politykę podróży służbowych.

Przy tym nie wystarczy tylko zwiększenie liczby podróży służbowych – taka podróż ma być przede wszystkim dobrym doświadczeniem. Dobrze wpisuje się w to założenie trend tzw. bleisure. Millenialsi chętnie pojadą w podróż biznesową, jeśli będą mogli dodać do niej klika dni wolnego i zostać na miejscu. Taka elastyczność daje im poczucie wolności i pozwala zachować równowagę psychiczną.

Bogactwo doświadczeń

Tak pragnienie niezależności jak próba łączenia pracy i urlopu ma jedną podstawę – budowanie jak najlepszych doświadczeń podczas podróży. Z tego powodu Millenialsi wolą wydawać pieniądze na te elementy wycieczek, które dają im wartościowe wspomnienia. Mimo tak dużego znaczenia doświadczeń w podróżach Millenialsów paradoksalnie jest to grupa, która często podróżuje bez ubezpieczenia – w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych tylko co piąta osoba w tym wieku (23,6 proc.) deklarowała, że w kolejnym roku planuje częściej kupować ubezpieczenia podróżne[5].

W dobie mediów społecznościowych doświadczenia stały się właściwie nową walutą społeczną. Millenialsi nie chwalą się tym, co posiadają, ale właśnie tym, co przeżyli – najlepiej na Instagramie. Rolą ubezpieczyciela jest w tym wypadku pozwolić im cieszyć się wyjazdami bez zmartwień. Odpowiednia polisa jak np. TRAVEL PROTECT ma pomóc, jeśli pojawią się nieoczekiwane problemy i sprawić, że nie zepsują całego wyjazdu – mówi Anna Wieconkowska, Head of Travel Insurance w Colonnade Insurance S.A.

Wyzwaniem w kontekście ubezpieczania wyjazdów Millenialsów jest też częstotliwość ich podróży. Podróżują nawet kilka razy w roku, dlatego dobrym rozwiązaniem są długookresowe pakiety ubezpieczenia podróżnego. Roczny pakiet „ubezpiecza” dobre doświadczenia, a przy tym jest mało angażujący – trzeba o nim pamiętać tylko raz w roku.

 

[1] Boston Consulting Group, Traveling with Millenilas

[2] Provident, Barometr Provident

[3] http://bryks.it/jak-millenialsi-zrewolucjonizowali-sposob-w-jaki-podrozujemy/

[4] TripActions, The TripActions 2018 State of Business Travel Report

[5] Statisa, Share of Millennials planning to buy more travel insurance in the upcoming year in the United States from 2016 to 2018

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.