Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – luksus w terenie

0
1970
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Trzecie z kolei auto sygnowane marką Mercedes-Maybach jest tak samo jak jego poprzednicy autem luksusowym odpowiadającym na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Jego produkcja zostanie limitowana do 99 egzemplarzy.

 

Najnowszy Maybach ma 5345 mm długości, 450 cm prześwitu i miejce dla czterech osób łącznie z kierowcą. Dwunastocylindrowy silnik biturbo produkcji Mercedes-AMG dysponuje mocą 630 KM i maksymalnym momentem obrotowym 1000 Nm. To najbardziej luksusowe auto terenowe, jakie kiedykolwiek powstało.

Podczas gdy kierowca i pasażer z przodu mają nad głowami zamknięty dach, podróżujący na osobnych tylnych fotelach mogą cieszyć się maksymalnym komfortem również pod gołym niebem – duży miękki dach składa się elektrycznie po naciśnięciu jednego przycisku. Można również zamówić elektrycznie sterowaną, szklaną przegrodę, która oddziela przednią i tylną część kabiny. Co więcej, szkło można przyciemnić – wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz.

Zapożyczone z Klasy S fotele znacząco zwiększają komfort i poczucie przestrzeni. Siedzenia można regulować elektrycznie w wielu płaszczyznach – nawet do pozycji leżącej.

Wielokonturowe fotele, z funkcją masażu Energizing, mają nadmuchiwane komory powietrzne dla zapewnienia wysokiego komfortu podróży i doskonałego trzymania bocznego. Dostępnych jest kilka programów masażu, a tylne fotele mają dodatkowo podpórki pod nogi o regulowanej długości i nachyleniu.

Podróżujący z tyłu mają do dyspozycji dużą konsolę biznesową z termicznymi uchwytami na kubki, pozwalającymi podgrzewać lub schładzać napoje przez długi czas. Przed pojemnikami na napoje umiejscowiono panel sterowania klimatyzacją. Konsolę centralną wyposażono w dwa łatwo rozkładane stoliki. Ich blaty mają skórzane pokrycie zapewniające wygodne pisanie i korzystanie z tabletów lub notebooków.

Dalej znajduje się „kokpit G” z trzema charakterystycznymi przełącznikami, które służą do sterowania oświetleniem kabiny oraz otwierania i zamykania dachu. „Kokpit G” wyposażono też w dwa schowki oraz typowe dla Klasy G uchwyty przydatne podczas jazdy w terenie. Na poprzecznej belce szklanej przegrody zamontowano dwa 10-calowe ekrany o wysokiej rozdzielczości.

Luksusowy, wysmakowany charakter G 650 Landaulet podkreśla wysokiej jakości tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami, dostępna w czterech wersjach kolorystycznych. Klienci mogą wybierać spośród trzech dopasowanych odcieni miękkiego dachu oraz czterech atrakcyjnych lakierów designo, w tym matowego.

Wlot powietrza zdobi chromowana, podwójna żaluzja. Na rantach ceramicznie polerowanych 22-calowych lekkich obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami znajdują się napisy „Landaulet”. Elektrycznie rozkładane podpórki pomagają wygodnie wsiadać do samochodu.

Pakiet ekskluzywnych elementów nadwozia uzupełniają przednie i tylne osłony podwozia, poszerzone nadkola wykonane z włókna węglowego oraz zamontowane z tyłu koło zapasowe ze zintegrowanym uchwytem trzeciego światła stop. Znane z modeli AMG G 63 6×6 oraz G 500 4×42 osie portalowe zapewniają imponujący prześwit równy 450 mm i pozwalają w mistrzowski sposób pokonywać nawet ekstremalne przeszkody.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych sztywnych osi piasty kół nie znajdują się tu na wysokości mechanizmu różnicowego, ale z uwagi na przekładnie portalowe są umieszczone znacznie niżej.Opony w rozmiarze 325/55 R 22 mają zapewnić idealne prowadzenie zarówno na asfalcie, jak i poza utartymi szlakami.

Najnowsze wydanie Klasy G dysponuje 100-procentowymi blokadami dyferencjałów, które można uruchamiać podczas jazdy lub przełożeniem redukcyjnym. Połączenie takiej technologii napędu na wszystkie koła, unikalne w segmencie pojazdów terenowych, wyróżnia G 650 Landaulet na tle wszystkich innych aut 4×4.

Pierwsze egzemplarze tej niesamowitej terenówki trafią do klientów jesienią tego roku. Cena pozostaje na razie tajemnicą, zapewne będzie abstrakcyjna adekwatnie do możliwości, jakie to auto oferuje…

 

Daniel Ratowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.