Audi RS3 Sportback – 400 KM w kompaktowym wydaniu

0
786

Od 0 do 100 km/h w 4,1 s, ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna 250 km/h na życzenie klienta może być zwiększona do 280 km/h. Za tymi osiągami stoi pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm, który dostępny jest już od 1700 obr./min. Do tego 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna S tronic oraz stały napęd na cztery koła quattro.

 

Tradycyjnie dla modeli z serii RS Sportback jest szerszy, a jego sportowy charakter podkreślają m.in. charakterystyczna osłona chłodnicy Singleframe z lśniącą czernią kratownicą o strukturze plastra miodu, duże wloty powietrza oraz kanciaste progi.

 

Reflektory diodowe z wyrazistą sygnaturą świetlną należą do wyposażenia seryjnego, a na życzenie Audi dostarcza reflektory diodowe Matrix. Z tyłu pojazdu uwagę przykuwa typowy dla modeli RS spoiler na krawędzi dachu, dyfuzor i dwie duże, owalne końcówki rur układu wydechowego.

 

Ekstremalny kompakt z Ingolstad otrzymał również modyfikacje we wnętrzu. Standardowo otrzymamy sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa. Na życzenie dostępne są przednie fotele sportowe RS o ostrzejszych konturach i ze zintegrowanymi zagłówkami. Sportowa kierownica posiada tradycyjne spłaszczenie u dołu. Centralnym elementem obsługi jest regulator obrotowo-przyciskowy na konsoli tunelu środkowego.

 

 

 

Opcjonalnie na jego powierzchni znaleźć się może powierzchnia dotykowa, tzw. touchpad. Tarcze obydwu okrągłych zegarów na desce rozdzielczej mają czarny kolor, ich wskazówki są czerwone, a podziałki białe.

 

Oferowany za dopłatą Audi virtual cockpit dodatkowo wyświetla dane systemów infotainment. Dostępny w nim specjalny ekran RS zmienia grafikę wirtualnego kokpitu, przesuwając obrotomierz na środek.

 

Auto będzie miało premierę na salonie samochodowym w Genewie w marcu bieżącego roku.

Daniel Ratowski

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.