Sztuczna Inteligencja, realny popyt. Menedżerowie z kompetencjami AI potrzebni od zaraz

0
218
AI technology microchip background vector digital transformation concept

Rośnie zapotrzebowanie na menedżerów, którzy rozumieją potencjał Sztucznej Inteligencji i potrafią efektywnie wykorzystywać to narzędzie w wielu aspektach zarządzania organizacją – a co za tym idzie, coraz większą popularnością cieszą się studia menedżerskie, skoncentrowane na praktycznym użyciu AI przez menedżerów. W Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej zainteresowanie przełożyło się na wzrost aplikacji i uruchomienie dodatkowego naboru.  

 

 

Trudno wyobrazić sobie postęp transformacji cyfrowej bez AI. Sztuczna Inteligencja rewolucjonizuje świat biznesu i wpływa na to, jak wyglądają i funkcjonują współczesne organizacje. Dziś AI dotyka praktycznie każdej gałęzi biznesu i każdego obszaru działalności organizacji. Niezwykła wszechstronność AI sprawia, że przenika ona niemal każdy aspekt działania i zarządzania, rysując przed organizacjami nowe perspektywy i optymalizując istniejące procesy.
AI umożliwia przedsiębiorstwom nie tylko zbieranie ogromnych ilości informacji, ale również wydobycie z nich wartościowych wniosków. Systemy oparte na Sztucznej Inteligencji potrafią przetwarzać dane w tempie, które jest poza zasięgiem tradycyjnych metod. To z kolei pozwala firmom lepiej zrozumieć potrzeby klientów, przewidywać zmiany rynkowe i podejmować bardziej świadome decyzje. Potencjał AI wykracza jednak poza analizę danych
Sztuczna Inteligencja może bowiem automatyzować wykonywanie rutynowych, powtarzalnych zadań, które przekłada się na oszczędność operacyjną oraz oszczędność czasu. Zoptymalizowane może być tak naprawdę wszystko – procesy produkcyjne, obsługa klienta, zarządzanie zasobami ludzkimi czy narzędzia marketingowe.

Nie atut, a konieczność

Wszystko to sprawia, że umiejętność skutecznego korzystania z potencjału AI należy postrzegać nie tyle w kategorii kompetencji odległej przyszłości, co kluczowego komponentu sukcesu biznesowego już teraz. Przedsiębiorstwa i instytucje coraz mocniej zdają sobie sprawę z korzyści płynących z AI, a co za tym idzie – rośnie zapotrzebowanie na kadrę menedżerską posiadającą wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego wdrażania i zarządzania tym narzędziem. W konsekwencji rośnie również popularność programów menedżerskich koncentrujących się na AI i oferujących pogłębienie i poszerzenie wiedzy oraz kompetencji, niezbędnych do odniesienia sukcesu w roli lidera rozumiejącego rolę Sztucznej Inteligencji w biznesie.

W tak konkurencyjnych realiach umiejętność wykorzystania potencjału AI w praktyce wkrótce przestanie być jedynie atutem, a stanie się koniecznością – diagnozuje Joanna Pęgier, Dyrektor Marketingu w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

AI w formule… i w nazwie

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej w 2023 roku rozszerzyła formułę dwóch programów MBA (Master of Business Administration). Studia MBA Digital Transformation oraz MBA Finance & Technology – teraz funkcjonujące pod nazwami MBA AI & Digital Transformation oraz MBA AI, Finance & Technology – zostały wzbogacone o treści koncentrujące się wokół AI i praktycznych aspektów jej implementacji w zarządzaniu organizacją.

– Nasza oferta programowa jest nieustannie aktualizowana, by odpowiadała na wyzwania, z jakimi zmagają się – i będą się zmagać – współczesny świat biznesu oraz menedżerowie. Nie inaczej było w przypadku dwóch naszych programów menedżerskich. Otrzymujemy od kandydatów i studentów sygnały, że rozszerzenie ich formuły było strzałem w dziesiątkę, który przekonał wielu kandydatów do decyzji o podjęciu właśnie tych studiów. Liczba aplikacji na programy menedżerskie zwiększyła się o około 50 %, a w przypadku programu MBA AI & Digital Transformation postanowiliśmy uruchomić dodatkowy nabór – dodaje Joanna Pęgier, Dyrektor Marketingu w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Nowa edycja studiów MBA AI & Digital Transformation wystartuje już 8 grudnia. Rekrutacja trwa do 27 listopada. Szczegóły na temat programu MBA AI & Digital Transformation dostępne są na stronie Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

 

O Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej

Szkoła Biznesu PW powstała w 1991 roku jako wynik wspólnego przedsięwzięcia Politechniki Warszawskiej, HEC School of Management Paris, London Business School oraz NHH Norwegian School of Economics. Szkoła od lat jest pełnoprawnym członkiem prestiżowej organizacji European Foundation for Management Development, utworzonej przez wiodące europejskie szkoły zarządzania.

Misją Szkoły jest oferowanie liderom biznesu i ekspertom najwyższej klasy praktycznych programów edukacyjnych, tworzonych w oparciu o najlepsze międzynarodowe praktyki, innowacyjne podejście oraz zgodnie z rozwojem technologicznym i zasadą pozytywnego wpływu społecznego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.