Koncern z Monachium pochwalił się wersją kombi serii 5. Jego oficjalna premiera będzie miała miejsce w marcu na targach w Genewie. Model kombi opracowywany jest z myślą o rynku europejskim, gdzie od 25 lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Niemal 5-metrowy Touring skierowany jest do klientów poszukujących uniwersalności, a zarazem oczekujących typowego dla samochodów BMW doskonałego układu jezdnego. Inżynierowie z Bawarii postarali się, aby ich najnowsze kombi było większe, np. na tylnej kanapie można zamontować trzy foteliki dla dzieci. To ukłon w stronę klientów, którzy nie przepadają za vanami. W bagażniku zmieścimy od 570 l do maksymalnie 1700 l – po złożeniu tylnej kanapy. Sama ładowność wzrosła do 720-730 kg w zależności od wersji. Co ważne, tylna kanapa składa się w stosunku 40:20:40, a wkładając mniejsze przedmioty, możemy otworzyć jedynie tylne okno.

W najnowszym modelu znajdziemy również wiele nowych systemów wspomagających jazdę, a to kolejny krok w stronę automatyzacji jazdy. Są tu: system ostrzegania przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i przed pieszymi, z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i pierwszeństwem przejazdu, asystent zmiany pasa ruchu i asystent toru jazdy z aktywną ochroną przed kolizją boczną, asystent omijania, wspomaganie skrętu i toru jazdy do 210 km/h, ostrzeganie przed zagrożeniami dzięki skomunikowaniu z innymi samochodami BMW czy zdalne parkowanie kluczykiem BMW z wyświetlaczem.

Początkowo nowa seria 5 Touring będzie oferowana w następujących wersjach:

BMW 530i Touring

4-cylindrowy silnik benzynowy

8-stopniowa skrzynia Steptronic

pojemność: 1998 cm3

moc: 185 kW/252 KM przy 5200-6500 obr./ min

maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450-4800 obr./min

przyspieszenie (0-100 km/h): 6,5 s

prędkość maksymalna: 250 km/h,

zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 6,3-5,8 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 143-133 g/km

 

BMW 540i xDrive Touring

6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy

8-stopniowa skrzynia Steptronic

pojemność: 2998 cm3

moc: 250 kW/340 KM przy 5500-6500 obr./min

maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr./min

przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s

prędkość maksymalna: 250 km/h

zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 7,7-7,3 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 177-167 g/km

 

BMW 520d Touring

4-cylindrowy silnik wysokoprężny

6-biegowa skrzynia manualna (8-stopniowa skrzynia Steptronic)

pojemność: 1995 cm3

moc: 140 kW/190 KM przy 4000 obr./min

maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr./min

przyspieszenie [0-100 km/h]: 8,0 s (7,8 s)

prędkość maksymalna: 230 km/h (225 km/h)

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,9-4,5 l/100 km (4,7-4,3 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym *: 129-119 g/km (124-114 g/km)

 

BMW 530d Touring / BMW 530d xDrive Touring

6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny

8-stopniowa skrzynia Steptronic

pojemność: 2993 cm3

moc: 195 kW/265 KM przy 4000 obr./min

maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr./min

przyspieszenie [0-100 km/h]: 5,8 s/5,6 s

prędkość maksymalna: 250 km/h

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 5,1-4,7 l/100 km / 5,7-5,3 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 134-124 g/km / 149-139 g/km

 

* Wartości wg cyklu pomiarowego UE zależnie od wybranego rozmiaru opon. Wszystkie dane tymczasowe.

 

Daniel Ratowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.