Magazynowanie towaru jako szansa

0
880

W całym procesie e-commerce każdy z jego elementów ma swoje znaczenie. Również magazynowanie towaru. Jeden element bez drugiego nie istnieje. Sklep bez wysyłki, wysyłka bez pakowania, pakowanie bez towaru na półce itd., itp. W dodatku bardzo często rodzi się pytanie, czy wszystkie te składniki trzymać w jednej ręce, czy część z nich powierzyć innym partnerom biznesowym. Pytanie takie pojawia się szczególnie wtedy, kiedy zaczynamy stawiać pierwsze kroki w tej branży. Ale nie tylko wtedy, również w sytuacji, kiedy jeden z pobocznych segmentów naszej firmy, pozwala nam się rozwinąć.

 

Magazynowanie towaru w e-commerce

Nie ma na to jednej odpowiedzi. To znaczy, że każdy biznes rządzi się swoimi prawami. Można znaleźć oczywiście ogólne zasady, które warto wziąć pod uwagę, myśląc o tym, w jakim kierunku nasza firma ma się rozwijać. Czy podołamy prowadzić sklep internetowy, czy magazynowanie towaru jesteśmy w stanie ogarnąć, poznając jego zasady oraz czy damy sobie radę z wysyłką. W sumie do tego to się sprowadza. Nie można jednak tego traktować, jak tradycyjnej sprzedaży. Mając tutaj doświadczenie, pozwoli ona na pewno nieco się orientować, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że to nie to samo.

Magazynowanie towaru i jego tajemnice

Jakie zatem są różnice? Wydaje się, że ogromne. Począwszy od tego, czym jest magazynowanie towaru. W świecie handlu elektronicznego, szczególnie, kiedy on dopiero nabiera u nas rozpędu, korzystamy z przestrzeni własnego mieszkania. To się sprawdza póki nie przekroczymy pewnego progu sprzedaży. A stanie się tak, jeżeli nasza firma będzie chciała być konkurencyjna i przede wszystkim w planach będzie jej rozwój. Nikt przecież nie zajmuje się e-handlem, tylko dla zabawy. Kiedy zaczniemy sprzedawać więcej, albo nasz dom zamieni się w magazyn, albo będziemy szukali innych rozwiązań. Zresztą, nie oszukujmy się, w warunkach domowych duża ilość towaru nie pozwoli nam na szybką i sprawną wysyłkę.

Brak zaskoczenia

Mówi się, że to oszczędność czasu i pieniędzy. W tej branży, tak jak i w wielu innych liczą się zasoby ludzkie i doświadczenie. Jeżeli towar oddamy w inne ręce i to operator zewnętrzny zajmie się wszystkim od A do Z, to możemy być pewni, że będzie miał zgrany, doświadczony zespół, którego trudno czymś zaskoczyć. Począwszy od znajomości reguł magazynowania towarów, sprzedawanych drogą elektroniczną, po pakowanie i wysyłkę.

Uwaga klienta

Pamiętać trzeba, że klienci cenią sobie prawidłowo przesłane zamówienie, ładnie opakowane, jak trzeba, to opakowanie wypełnione ekologicznie. Wszystko to są szczegóły, które będą świadczyć o twojej firmie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.