DS 7 CROSSBACK – Francja elegancja

0
2817

Na genewskich targach zwiedzający będą mogli pierwszy raz na żywo zobaczyć najnowsze dzieło marki DS. Model oznaczony cyfrą 7 zapoczątkowuje drugą generację marki. Ma być to prezentacja wizjonerskiego podejścia inżynierów, zaawansowanych technologii i wręcz rzemieślniczego wykonania.

 

Znakiem szczególnym DS-a są technologie oświetleniowe wraz z ich układem. DS Active LED Vision to moduły zainstalowane w przednich reflektorach. Ich uzupełnieniem są pionowe światła LED do jazdy dziennej. W najbardziej zaawansowanej wersji światła same dostosowują strumień i nasilenie oświetlenia w zależności od prędkości i źródeł światła wokół nas. Tylne światła wykorzystują efekt 3D i mają swoją nazwę – 3D Rear Lights.

Styliści DS-a przyzwyczaili nas już do tego, że auta tej marki wyglądają niekonwencjonalnie. Teraz jest tak samo. Na pierwszych zdjęciach najnowszy model marki wygląda obiecująco. Do tego staje się również największy w gamie – ma długość 4,57 m i bagażnik o pojemności 555 l.

Mocno wystylizowana karoseria kryje równie (jeśli nawet nie bardziej) wystylizowane wnętrze. Klienci otrzymają do wyboru pięć różnych aranżacji: Bastille, Rivoli, Faubourg, Opera i Performance. Do wykończenia użyto kombinacji najwyższej jakości materiałów, drewna i skór: licowanej i nappa.

We wszystkich wersjach główną rolę odgrywają dwa 12-calowe wyświetlacze. Luksusową formę podkreśla zegarek zaprojektowany specjalnie dla marki DS – model B.R.M. R180 – umieszczony na centralnym miejscu deski rozdzielczej. To kontynuacja współpracy z firmą BRM Chronographes. W chwili gdy auto rusza, zegarek wyłania się ze swojej oprawy i obraca wokół własnej osi. Natomiast system audio stworzony wspólnie z firmą FOCAL ma gwarantować unikatowe doznania dla każdego z pasażerów.

Francuzi do napędu najnowszego modelu proponują sześć różnych wersji silnikowych. Sztandarowy hybrydowy napęd E-TENSE, który łączy silnik spalinowy o mocy 200 KM i dwa silniki elektryczne (jeden z przodu, drugi z tyłu) o skumulowanej mocy ok 122 KM, łącznie daje 300 KM. Maksymalny moment obrotowy 450 Nm trafia na cztery koła (przy działaniu tylnego silnika) poprzez 8-stopniową skrzynię automatyczną. W trybie elektrycznym auto ma mieć zasięg do 60 km.

Pozostałe jednostki napędowe to benzynowe: THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8 oraz PureTech 130 S&S z 6-stopniową przekładnią manualną. Uzupełnieniem gamy są dwie jednostki wysokoprężne: BlueHDi 130 S&S z 6-biegową skrzynią manualną (w późniejszym terminie również z automatem EAT8) oraz BlueHDi 180 S&S EAT8.

Wraz z najnowszym modelem DS wprowadza najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. DS Connected Pilot to połączenie aktywnego tempomatu wraz z systemem utrzymującym samochód na wybranym pasie ruchu. DS Park Pilot sam zaparkuje nam auto – prostopadle lub równolegle. Do tego zainstalowano system Night Vision, w którym kamera na podczerwień rozpozna obecność pieszych czy zwierząt na odległość do 100 m przed samochodem.

System Driver Attention Monitoring, dzięki kamerze na podczerwień w kabinie, na bieżąco monitoruje mimikę twarzy kierowcy i w połączeniu z systemami kontroli odchyleń toru jazdy względem poziomego oznakowania (pasy na drodze) ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym wraz z komunikatem na centralnym ekranie przed potencjalnym zsśnięciem.

DS nie powrócił niestety do zawieszenia z technologią hydropneumatyczną, ale w zamian zaproponował system Active Scan Suspension. Kamera monitoruje drogę przed autem. Łącząc to z danymi z czujników przechyłów i przyśpieszenia, sprawia, że system w czasie rzeczywistym indywidualnie dostosowuje pracę każdego z czterech amortyzatorów.

Klienci już od 7 marca będą mogli zamawiać przez internet auta ze specjalnie przygotowanej serii. Wersja La Premiere będzie oferowana na stronach www.dsautomobiles.fr oraz www.DS7Crossback.Lapremiere.DSautomobiles.fr.

Zdjęcia premierowej wersji prezentujemy w osobnej galerii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.