5 trendów na rynku wynajmu samochodów, które musisz poznać

0
634

Aktualne trendy na rynku wynajmu aut pokazują, jak bardzo zmienia się ta branża. Coraz więcej Polaków decyduje się na wynajem krótko- lub długoterminowy, rezygnując z zakupu samochodu. Nie stawiamy już tylko na komfort i bezpieczeństwo, ale także na mobilność lub po prostu dostęp do internetu w podróży. Dzisiaj nie trzeba posiadać własnego samochodu, aby sprawnie się przemieszczać – wystarczy wypożyczyć nowoczesne auto z niewielkim przebiegiem i cieszyć się podróżą, gdy tego potrzebujemy. Skorzysta na tym nie tylko portfel, ale również środowisko.

 

 

 

 

Elastyczność składania i anulowania rezerwacji

Na popularności zyskuje wynajem krótkoterminowy, pozwalający realizować nawet spontaniczne plany. Oczekiwania klientów są coraz wyższe zarówno w przypadku natychmiastowej dostępności pojazdu, jak i elastycznej polityki anulowania najmu. „Dzisiaj klienci chcą mieć poczucie swobody rezerwacji, a w przypadku nagłej zmiany planów otrzymać zwrot środków. Dlatego dobrą wypożyczalnię poznamy między innymi po tym, że klient może anulować rezerwację i otrzymać pełny zwrot pieniędzy do 48 godzin przed dniem rozpoczęcia wynajmu opłaconego z góry, a nawet chwilę przed samym wynajmem w przypadku rezerwacji opłaconych później.” – mówi Sascha Hümmerich, Dyrektor Generalny Avis Budget Group na Polskę, Czechy, Austrię i Szwajcarię.

Cyfryzacja najmu – kolejne zmiany przed nami

Pandemia przyspieszyła cyfryzację wielu branż i nie ominęła firm świadczących wynajem aut. Samochody przechodziły dodatkowe procedury dezynfekcji, a klient nie chciał narażać się na kontakt z obcymi osobami w biurach wypożyczalni. Właśnie w takich okolicznościach wiele osób poznawało nowe narzędzia cyfrowe, za pomocą których znaczna część formalności związanych z wynajmem auta jest realizowana wcześniej, przy użyciu smartfona lub laptopa. Możliwość szybkiej odprawy online pozwala oszczędzić mnóstwo cennego czasu, a wypożyczalnie wdrażają dalsze plany rozwoju usług cyfrowych.

Pytanie o multimedia ważniejsze od klimatyzacji

Gusta motoryzacyjne stale się zmieniają. Jednocześnie coraz lepiej wyposażone samochody powodują, że dzisiaj mniej uwagi poświęcamy rzeczom, które jeszcze dwie dekady temu wydawały się opcją z wyższej półki. „Priorytetami pozostają komfort podróży, młoda flota i dobór wielkości pojazdu do indywidualnych potrzeb. Jednak, jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe, osiągnięcia techniki motoryzacyjnej ustępują na przykład multimediom. Dzisiaj klient wypożyczalni lubi pytać, czy skorzysta z darmowej nawigacji, nielimitowanego internetu i przebiegu oraz bezpłatnych połączeń międzynarodowych, niezależnie od destynacji” – podkreśla Sascha Hümmerich z Avis.

Rośnie świadomość, że posiadanie auta nie jest koniecznością

Dynamicznie rozwijający się rynek wynajmu samochodów, wysokie koszty posiadania auta oraz kolejne ograniczenia nakładane na starsze pojazdy wzmacniają przekonanie, że zakup auta nie jest koniecznością. Ten trend jest najbardziej widoczny wśród mieszkańców dużych miast, szczególnie
w czasach trudnych dla domowych budżetów, gdy całkowity koszt posiadania (Total Cost of Ownership) pojazdu jest coraz wyższy. Mocną stroną wypożyczalni jest rozbudowana sieć punktów odbioru pojazdu przy ograniczeniu formalności do minimum. Korzystanie z wynajmowanego pojazdu ma być po prostu wygodne i pozbawione minusów posiadania własnych czterech kółek.

Wykluczenie komunikacyjne napędza zainteresowanie wynajmem

Planując podróż transportem publicznym do miejscowości położonej z dala od głównej sieci dróg, możemy spodziewać się kilku przesiadek i straty czasu. Takie sytuacje sprzyjają rynkowi wynajmu, ponieważ samochodem można dojechać bezpośrednio do celu. „Problem wykluczenia komunikacyjnego lub chęć podróżowania do miejsc z dala od głównych szlaków komunikacyjnych zawsze będzie kierować ludzi do wypożyczalni. Decydując się na wynajem w dobrej wypożyczalni możemy oczekiwać auta z niskim przebiegiem i w dobrym stanie technicznym, które zawiezie nas tam, gdzie transport zbiorowy nie funkcjonuje lub nie spełnia oczekiwań podróżnych – komentuje Sascha Hümmerich z Avis.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.