VW POLO – po raz szósty

0
582

Szósta generacja miejskiego Polo właśnie ujrzała światło dzienne. Jeszcze w tym roku, w ograniczonej gamie silnikowej, trafi do sprzedaży w Europie. Producent nie zdradza na razie dokładnych wymiarów, obiecuje jednak, że nowe Polo będzie większe, dzięki czemu pasażerowie będą mieli więcej miejsca a w bagażniku ma się zmieścić 351 l bagażu (poprzednik miał 280 l).

 

W Polsce klienci będą mogli składać zamówienia w czwartym kwartale tego roku, początkowo do sprzedaży trafią jednostki napędowe o mocy od 65 do 150 KM. Po raz pierwszy pod maskę Polo trafi silnik zasilany gazem ziemnym – będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 90 KM, wersja ta będzie oferowana na wybranych rynkach, na razie o Polsce producent nie wspomina.

Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 95 KM i większej opcjonalnie będą mogły współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

Najmocniejsza odmiana GTi z silnikiem o mocy 200 KM trafi do sprzedaży nieco później, również odmiana Beats 1  z systemem nagłośnienia o mocy 300 wat będzie oferowana nieco później. Początkowo do sprzedaży trafi tradycyjna gama wyposażenia, Trendline, Comfortline oraz Highline.

W podstawowej wersji – Trendline, znajdziemy m. in. światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych. W wyposażeniu dodatkowym będzie dostępny m. in. aktywny tempomat ACC, działający jednak do prędkości 210 km/h.

Nowości

Nowością w Polo są asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem. Ta ostatnia chroni automatycznie przed uszkodzeniami samochodu na parkingu.

Na życzenie Polo można będzie wyposażyć w bezkluczykowy system otwierania/ zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.

Kolejną nowością w nowym Polo, jak i w segmencie B jest wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Do wyboru klienci będą mieli systemy multimedialne z ekranami o przekątnej 6,5 i 8 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą.  Dzięki szerokiej ofercie nowych kolorów (łącznie 14 lakierów nadwozia), 12 rodzajom obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze), szerokiej gamie dekoracyjnych paneli oraz 12 rodzajom tapicerek klienci będą mogli zindywidualizować auto pod swoje potrzeby.

Nowoczesny charakter nowego Polo podkreślają również w pełni LED-owe reflektory, diodowe lampy tylne oraz automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca oraz z filtrem antyalergicznym. Dostępne są też bezprzewodowy system ładowania smartfonów, zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów oraz największy dach panoramiczny, jaki jest oferowany do samochodów tej klasy.

Wydaje się, że nowe Polo będzie godnym kontynuatorem poprzedników, których od prawie 40 lat sprzedano 14 milionów, a uwzględniając wersje bazujące na tym modelu ponad 16 milionów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.