Romantyczny na drodze jak Alfa Romeo. Polscy kierowcy na Walentynkową randkę wybraliby Alfa Romeo, Peugeota i BMW

0
26

Największe miłosne skojarzenia kierowców z samochodami budzą modele marek wywodzących się z Włoch i Francji – dla 41% z nich najbardziej romantyczną marką aut używanych jest Alfa Romeo. Drugą lokatę zajął Peugeot, a trzecią BMW. Jako wymarzone marki samochodów na Walentynkową randkę Polacy wymienili także między innymi: Porsche, Maserati, Mercedesa i Lamborghini. Dane te pochodzą z Walentynkowego badania opinii przeprowadzonego wśród polskich klientów AAA AUTO w styczniu tego roku.

 

 

W ramach ankiety kierowcom zadano dwa pytania:

1) Jaka marka samochodów używanych kojarzy Ci się z miłością? oraz 2) Samochodem jakiej marki chciałbyś pojechać na wymarzoną Walentynkową randkę?

Odpowiedzi na pierwsze pytanie pozwoliły skonstruować ranking najbardziej „gorących“ marek samochodów używanych. Według klientów AAA AUTO najbardziej zakochać można się w autach ze stajni: 1) Alfa Romeo (41% badanych), 2) Peugeota (23%), 3) BMW (14%), 4) Renault (7%), 5) Mazdy (3%). Pozostałe miejsca rankingu zajęły, m.in.: Ford i Lexus.

Jeśli chodzi o odpowiedź na drugie pytanie, rodacy dali się ponieść fantazji. Największa liczba klientów AAA AUTO na randkę marzeń chciałaby pojechać którymś z modeli Porsche (22% odpowiedzi), aż 15 % widziałoby się w Maserati, 12% w Mercedesie, a 7 % w Lamborghini.

– Polacy wiedzą czego chcą kiedy przychodzą do nas po samochód i równie konkretni są
w rozmowach na temat aut. Wyniki badania opinii, które przeprowadziliśmy z okazji nadchodzących Walentynek, pokazują, że Polacy mają bardzo wyraźne skojarzenia jeśli chodzi o najbardziej romantyczne marki samochodów. Wyobraźnia pcha ich zdecydowanie do producentów z Zachodu i Południa Europy, do modeli o szlachetnej linii, zgrabnej sylwetce, które pokazują dużo temperamentu na drodze. Osobiście nie dziwi mnie zwycięstwo Alfa Romeow rankingu – czy można wyobrazić sobie bardziej romantycznego bohatera niż Giulietta na drodze? – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

TOP 4 używanych aut na randkę w Walentynki z salonów AAA AUTO: 

Alfa Romeo Giulietta

100% sprzedanych modeli Alfa Romeo Giulietta w AAA AUTO w 2018 roku miało benzynowy silnik 1.4T MultiAir i było hatchbackami. Najczęściej wybierano modele w kolorze czerwonym (46%), białym (31%) i czarnym (15%). 69% sprzedanych samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety. Alfa Romeo Giulietta znalazła się na 141. pozycji w rankingu sprzedaży AAA AUTO w 2018 roku.

BMW 3

Najpopularniejszym typem silnika w modelu BMW 3 sprzedawanym w AAA AUTO w ubiegłym roku był 318i (35%) typu benzynowego (74%) . Klienci najczęściej wybierali modele w kolorze czarnym (47%), srebrnym (26%) i szarym (13%). 89% samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 50% sprzedanych modeli miało nadwozie sedan, 33% kombi, a 10% coupe lub cabrio. 61% nabywców tego modelu stanowili mężczyźni, a 39 % kobiety. BMW 3 znalazło się na 29. pozycji w rankingu sprzedaży AAA AUTO w 2018 roku.

Peugeot 308

40% sprzedanych modeli Peugeota 308 w AAA AUTO w ubiegłym roku miało benzynowy silnik 1.6 Vti w wersji benzynowej (62%). 77% sprzedanych modeli miało nadwozie typu hatchback, a 23% kombi. Najpopularniejszymi kolorami tego modelu były srebrny (28%), szary (25%) oraz czarny (23%). Prawie wszystkie sprzedane modele miały ręczną skrzynię biegów (98%). 79% nabywców Peugeota 308 w ubiegłym roku stanowili mężczyźni,
a 21% kobiety. Peugeot 308 znalazł się na 45. pozycji w rankingu sprzedaży AAA AUTO       w 2018 roku.

Mazda 3

Mazda 3 w AAA AUTO w 2018 roku najczęściej kupowana była z silnikiem 1.6 (48%) z napędem benzynowym (85%). Najczęściej wybierano modele w kolorze szarym (31%), niebieskim (31%) i srebrnym (16%). 89% samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77% sprzedanych modeli miało nadwozie hatchback, a 23% to sedany. Mazdę 3 w zeszłym roku częściej kupowali mężczyźni (66%) niż kobiety (34 %). Mazda 3 znalazła się na 36. pozycji w rankingu sprzedaży AAA AUTO w 2018 roku.

*** Badanie przeprowadzono metodą ankietową na próbie 144 klientów czterech polskich salonach firmy w Katowicach, Piasecznie, Poznaniu i Wrocławiu, w styczniu 2019 roku.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.