Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – flagowiec ładowany z gniazdka

0
781

Najmocniejsza odmiana Panamery będzie prezentowana po raz pierwszy na targach w Genewie. Dzięki połączeniu silnika spalinowego z elektrycznym ta wersja stanie się najszybsza w gamie. Od 0 do 100 km/h w 3,4 s i prędkość maksymalna 310 km/h w ponad dwutonowym samochodzie robią wrażenie. Wszystko dzięki układowi napędowemu zaczerpniętemu z supersportowego 918 Spyder.

 

Silnik benzynowy to jednostka V8 o pojemności 4 litrów. Jest wspomagana dwiema turbosprężarkami, osiąga moc 550 KM i maksymalny moment obrotowy 770 Nm. Jednostka elektryczna generuje 136 KM i 100 Nm. Po połączeniu ich osiągów, poprzez 8-stopniową skrzynię dwusprzęgłową, na wszystkie koła trafia 680 KM i aż 850 Nm.

Przy w pełni naładowanych akumulatorach bez emisyjny zasięg auta może sięgnąć nawet 50 km. Przy używaniu prądu z gniazdka 230 V (10 A) czas ładowania wynosi 6 godzin. Jeśli skorzystamy z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW (standardowa ma 3,6 kW) i gniazdka 230 V (32 A), czas ten skraca się do 2,4 godziny.

Panamera w najmocniejszej odmianie silnikowej będzie dostępna od lipca tego roku. Zobaczymy ją w dwóch wersjach nadwoziowych: standardowej i z wydłużonym o 15 cm rozstawem osi (do 3100 mm).

Ceny za wersję krótką będą się zaczynały w Polsce od 903 630 zł, za wersję Executive od 968 780 zł.

Daniel Ratowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.