Porsche 911 Gt2 Rs – najmocniejsze

0
666

Producent zaprezentował najmocniejsze 911 w historii. Tylnonapędowe GT2 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 s, a jego prędkość maksymalna to 340 km/h.

 

Imponujące osiągi to zasługa zaadaptowanego z modelu Turbo S silnika 3.8 biturbo w typowym dla Porsche układzie bokser. Aby zwiększyć osiągi jednostki napędowej, większe turbosprężarki tłoczą do komór spalania więcej powietrza, a jego chłodnicę zaopatrzono w system spryskiwania wodą przy ekstremalnych obciążeniach. Dzięki tym zabiegom maksymalna moc to 700 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 750 Nm trafia na tylne koła, bez strat przyczepności, poprzez przystosowaną specjalnie do tego modelu przekładnię dwusprzęgłową PDK.

Uwieńczeniem ma być, specjalnie opracowany układ wydechowy. Wykonany z ultralekkiego tytanu ma zapewniać niespotykane doznania akustyczne.

Niespotykana przyczepność

W podwoziu GT2 RS zastosowano rozwiązania z samochodów wyścigowych. Dzięki tylnej skrętnej osi i oponom Ultra High Performance o rozmiarach, z przodu 265/35 ZR20 i na tylnej osi 325/30 ZR 21, najnowszy model ma zapewniać niespotykaną do tej pory w samochodach cywilnych przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Standardowo auto wyposażono w ceramiczny układ hamulcowy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes), a system PSM (Porsche Stability Management) skalibrowano specjalnie do potrzeb tego modelu, wyposażając go w program Sport.

Przednie błotniki, otwory wentylacyjne nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterek, wloty powietrza po bokach tylnej partii nadwozia oraz elementy tylnego pasa wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFR), podobnie jak liczne elementy kabiny. Ponadto, aby uzyskać jak najniższą masę własną, maskę wykonano z karbonu, a dach – z magnezu.

Opcjonalny pakiet Weissach pozwala zmniejszyć masę auta o kolejne 30 kg, wszystko dzięki zastosowaniu jeszcze większej ilości superlekkich materiałów, włókna węglowego i tytanu. Dach, stabilizatory obu osi i ich mocowania wykonane mogą być z karbonu, a magnezowe obręcze kół wpływają pozytywnie na masę elementów nieresowanych.

Wnętrze zdominowała czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy z włókna węglowego. W pełni kubełkowe fotele wykonano z wykorzystaniem włókna węglowego.

Multimedia

Nie zapomniano o systemach multimedialnych, w dzisiejszych czasach to nieodzowny element, nawet w supersportowych samochodach. Porsche Communication Management (PCM) standarowo wyposażono w moduł Connect Plus z aplikacją Porsche Track Precision, który umożliwia szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie naszego smartfona. Dodatkowo możemy doposażyć GT2 RS w pakiet Chrono, dzięki niemu system PCM otrzymuje dodatkowy ekran osiągów, a do dyspozycji mamy zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami lini start/meta pozwala bardzo precyzyjnie rejestrować czasy przejazdów.

Aby podkreślić wyjątkowy charakter nowego modelu, Porsche Design przygotowało specjalny model zegarka. Będzie go można nabyć jedynie z samochodem. Chronograph 911 GT2 RS nawiązuje do świata motorsportu, wykonana z tytanu obudowa zawiera pierwszy mechanizm opracowany przez Porsche Design – kaliber 01.200. Detale zegarka odwołują się stylistycznie do nowego modelu Porsche. Rotor wzorowany jest na kutej, magnezowej obręczy. Nawiązującą do zegarów auta tarczę wykonano z karbonu. Na koniec najważniejsze, za auto w Polsce trzeba będzie zapłacić od 1 431 090 zł z VAT. Przy tej cenie 9 450 euro za zegarek to już drobiazg.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.