Peugeot Instinct Concept – z niedalekiej przyszłości

0
335

Tak według inżynierów Peugeota będzie wyglądała przyszłość motoryzacji. Projekt ten został opracowany wspólnie z firmami Samsung i Sentiance. Dzięki ciągłej analizie danych zbieranych przez platformę I.o.T. (Internet of Things) zarządzanej przez Samsung ARTIK Cloud (informacje z wszystkich urządzeń mobilnych: smartwatcha, smartfona, komputera osobistego, portali społecznościowych, automatyki domowej, telewizora czy streaming audio) samochód dostosowuje swoje systemy do potrzeb właściciela.

 

Poniedziałek, godz. 07:45

Wyjeżdżasz na spotkanie o 08:30, piętnaście minut wcześniej niż zwykle. Dlaczego? Ponieważ nawigacja samochodowa i kalendarz porozumiały się ze sobą i, analizując natężenie ruchu i pogodę, zaproponowały, żebyś przyspieszył wyjazd o piętnaście minut, aby zdążyć na czas. Po zajęciu miejsca za kierownicą system Hi-Fi Focal zaczyna odtwarzać muzykę, której przed chwilą słuchałeś w salonie. Natomiast uruchomienie silnika powoduje zamknięcie drzwi domu.

Wtorek, godz. 21:00

Wychodzisz z treningu. Jesteś bardzo zmęczony. Twój Peugeot Instinct Concept, po analizie danych ze smartwatcha, samoczynnie przechodzi w tryb Autonomous Soft. Tak więc możesz zacząć regenerować się już podczas jazdy powrotnej do domu. Kiedy pojazd zbliża się do domu, włącza się oświetlenie zewnętrzne, żeby oświetlić ci miejsce parkingowe.

Czwartek, godz. 08:00

Ponieważ poprzedniego dnia miałeś za mało wysiłku fizycznego, samochód proponuje ci spacer, samoczynnie parkując w odległości dziesięciu minut od biura.

Piątek, godz. 14:00

Jedziesz na spotkanie. Trasa prowadzi autostradą, a następnie krętą droga lokalną. Pierwsza część jazdy odbywa się w trybie Autonomous Sharp. Następnie auto, gdy tylko wjedzie na drogę lokalną, przechodzi w tryb Drive Boost. Przecież wie, że lubisz dynamiczną jazdę.

Tak według inżynierów Peugeota będzie wyglądała przyszłość motoryzacji. Projekt ten został opracowany wspólnie z firmami Samsung i Sentiance. Dzięki ciągłej analizie danych zbieranych przez platformę I.o.T. (Internet of Things) zarządzanej przez Samsung ARTIK Cloud (informacje z wszystkich urządzeń mobilnych: smartwatcha, smartfona, komputera osobistego, portali społecznościowych, automatyki domowej, telewizora czy streaming audio) samochód dostosowuje swoje systemy do potrzeb właściciela. Cztery tryby jazdy pozwalają dobrać optymalne parametry działania podzespołów w samochodzie.

Drive Boost pozwala na największą kontrolę nad pojazdem i ma zapewniać wyjątkową dynamikę.

Drive Relax wraz z systemem ADAS (Advance Driving Assistance Systems) sam uruchamia systemy wspomagania kierowcy, tj. sam przełącza światła czy włącza aktywny tempomat przy jednoczesnym kierowaniu pojazdem przez kierowcę. Autonomous Soft sprzyja wygodzie, pozwala na oglądanie filmu, odpoczynek czy czytanie książki.

Autonomous Sharp optymalizuje czas podróży, wybiera optymalną drogę i efektywnie zarządza zachowaniem samochodu na drodze.

Pomiędzy trybami Drive a Autonomous otoczenie kierowcy zmienia się diametralnie: kierownica, konsola z przełącznikami i pedały zostają schowane. Jednocześnie kierowca zachowuje pełną kontrolę nad autem.

I-Device umieszczony obok ekranu o przekątnej 9,7 cala na środkowej konsoli pozwala manualnie sterować pojzdem. Za pomocą jednego ruchu możemy wyprzedzić pojazd jadący przed nami czy zmienić tryb jazdy z Soft na Relax. Holograficzny zestaw wskaźników w trybie Drive przekazuje kierowcy informacje o prędkości, rozdziale mocy w systemie hybrydowym czy ładowaniu baterii. Cyfrowe lusterka mają funkcję alarmowania o obiektach w ich martwym punkcie.

W trybie Autonomous wyświetlane są jedynie informacje o postępach w podróży i czasie potrzebnym do osiągnięcia celu.

Do odpowiedniego trybu dopasowywana jest sceneria wnętrza. Oprócz wcześniej wspomnianych informacji zmieniają się ustawienia foteli, oświetlenie czy sposób nagłośnienia wnętrza. Każdy z pasażerów ma do dyspozycji osobistego wirtualnego asystenta, który umożliwia dostęp do wielu usług. Poleceniami głosowymi możemy zamówić bilety do kina czy dokonać zakupów on-line.

Nadwozie typu shooting-brake wraz z długą przednią maską zdradza dynamiczny charakter auta. 300-konna jednostka hybrydowa ma zapewniać sportowe osiągi i niskie spalanie w trybie Soft.

Patrząc na prędkość, z jaką zmienia się świat wokół nas, takie samochody wydają się niedaleką przyszłością.

Daniel Ratowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.