Odzieżowe butiki stacjonarne są nadal w modzie – rozmowa z Michałem Brzemińskim, Dyrektorem Sprzedaży w HubStyle

0
1295

HubStyle – właściciel znanych i lubianych marek odzieżowych Sugarfree i Cardio Bunny, które do tej pory kojarzone były głównie ze sprzedażą za pośrednictwem sklepów internetowych, otwiera sieć butików stacjonarnych. Jak przekonuje Michał Brzemiński, dyrektor sprzedaży spółki, klientki wyczekują dostępności produktów w formie stacjonarnej a oba kanały sprzedaży mają się uzupełniać.

 

 

 

Redakcja: HubStyle, właściciel marek odzieżowych Sugarfree i Cardio Bunny, które kojarzone są  głównie ze sprzedażą e-commerce. Skąd decyzja o rozwoju sieci butików stacjonarnych?

Michał Brzemiński: Stawiamy na sprzedaż omnichanel – nie zamykamy się na jednym kanale – oba systemy sprzedaży są dla nas równie ważne i maja się uzupełniać. Dzięki butikom możemy być bliżej naszych klientek, które wyczekują ich dostępności w formie stacjonarnej. Wierzymy w naszych franczyzobiorców którzy bardzo dobrze znają lokalnego klienta i chcą o niego dbać – zgodnie zasadami Sugarfree & CardioBunny – takie działania dają wymierny efekt zarówno w ecommerce oraz retail.

Butiki, które zamierzacie Państwo otwierać, będą prowadzone w modelu franczyzowym – dlaczego zdecydowali się Państwo na prowadzenie biznesu w tym modelu?

Strategia rozwoju sieci franczyzowej została bardzo dobrze przemyślana i zaplanowana, a jej konsekwentna realizacja pozwoli na szybszy rozwój sieci butików, niż w przypadku otwierania butików własnych. Zdecydowaliśmy się na rozwój butików w systemie franczyzowym, ponieważ stawiamy na jakość franczyzobiorców i liczymy na ich zaangażowanie – franczyzobiorca staje się ambasadorem marki na lokalnym rynku. Słuchamy naszych franczyzobiorców i wiemy ze wspólnie możemy szybko budować duża markę detaliczna na rynku damskiego fashion. HubStyle posiada dwa butiki własne, które działają na rynku od ponad dwóch lat oraz dwa butiki franczyzowe – we Wrocławiu i Ostrzeszowie. Wyniki sprzedaży dotychczas funkcjonujących lokalizacjach potwierdziły rentowność tego przedsięwzięcia. Wiemy już jakich lokali szukamy i gdzie prowadzić sprzedaż z sukcesem. Ponadto, do zespołu dołączyły osoby z doświadczeniem w budowie sieci franczyzowej.

Ile sklepów docelowo zamierzają Państwo otworzyć? W jakich miastach Hubstyle poszukuje franczyzobiorców?

HubStyle w 2019 roku planuje otworzyć 15 butików Sugarfree&CardioBunny w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. Liczymy, że w ciągu kolejnych dwóch lat uda się zwiększyć liczbę sklepów przynajmniej do 50. Umowy z franczyzobiorcami zostały już podpisane w Szczecinie, Bydgoszczy i Katowicach – otwarcia butików planowane są na koniec sierpnia. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z franczyzobiorcami w wielu miastach i poszukujemy partnerów m.in. Krakowie, Łodzi, Kielcach, Rzeszowie, Radomiu, Gdańsku, Toruniu czy Białymstoku.

Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców?

Do współpracy poszukujemy ludzi, którzy chcą prowadzić biznes na zasadzie partnerstwa – wierzą w projekt, rozumieją DNA marki i zależy im na wspólnym rozwoju. Franczyzobiorca oprócz tego, że zna i kocha markę, powinien również mieć doświadczenie w sprzedaży i rozumieć potrzeby konsumentek. W ręce franczyzobiorców oddajemy know-how naszej firmy, możliwość reprezentowania i sprzedaży marek z ugruntowaną pozycją na rynku, dostęp do systemu IT, bieżące wsparcie zespołu marketingowego oczekując w zamian rzetelnej pracy i wspólnego budowania marki. Dodatkowo, franczyzobiorca musi dysponować odpowiednim kapitałem na remont i wyposażenie lokalu oraz jego zatowarowanie. Całość przewidywanych kosztów zamyka się w 350 tys. zł.  Stawiamy na lokale w galeriach handlowych o powierzchni powyżej 110 mkw.

Czy macie plan na dotarcie do klientów z mniejszych miast i miejscowości?

Oczywiście nie zamykamy się na pozostałe aglomeracje – zależy nam na jak największym dotarciu do klienta w formie stacjonarnej. Poszukujemy zmotywowanych partnerów do prowadzenia biznesu praktycznie w każdym mieście. Alternatywą są butiki partnerskie Sugarfree i Cardio Bunny. To lokale o mniejszej powierzchni (70-100 mkw). W tym przypadku bierzemy pod uwagę lokalizacje streetowe. Pierwszy tego typu butik powstanie w Częstochowie – jego otwarcie zaplanowane jest na lipiec. Koszt inwestycji w tym przypadku to maksymalnie 150 tys. zł.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.