Męska moda z Instagrama. Kto rządzi w sieci?

0
75

Nowy raport dowodzi, że moda niejedno ma imię. Internet podbijają stylizacje mężczyzn z całej Polski. Wyznaczają trendy w modzie i inspirują tysiące obserwatorów.

 

Sebastian Chłodnicki, Radek Pestka, a może grupa zaprzyjaźnionych chłopaków z Dandycore? Okazuje się, że wśród polskich influencerów wcale nie brakuje przedstawicieli płci męskiej, którzy skutecznie udowadniają, że moda to ich konik. Ich profile na portalach społecznościowych obserwuje coraz więcej osób – średnio na 1 influencera modowego przypada przeszło 60 tys. fanów na Instagramie. GaleriaMarek.pl w swoim raporcie „Styl rodzi się w sieci – jak działają influencerzy modowi w Polsce?” pokazuje, jak mężczyźni radzą sobie w Internecie.

Moda męska kwitnie na Instagramie

Modowych influencerów najczęściej spotkamy na Instagramie. I nic dziwnego – serwis skupiony na dodawaniu zdjęć wydaje się idealnym kanałem do prezentowania swoich stylizacji. Z raportu wynika, że w zeszłym roku badani twórcy opublikowali tam średnio po 166 postów. Jednak to nie jedyne medium, w którym możemy ich znaleźć. 3 na 4 z badanych twórców posiada autorskiego bloga, a 7 na 10 z nich prowadzi własny fanpage na Facebooku.

Coraz większą rolę zaczyna odgrywać także YouTube i TikTok. Swoje filmy publikuje na tych platformach niemal co trzeci badany influencer. Na czterech wspomnianych powyżej kanałach działa m.in. Jakub Roskosz oraz Łukasz Podliński.

Mężczyzn inspiruje nie tylko stolica

Choć wydawać się może, że to Warszawa jest polską stolicą mody, to jednak męscy influencerzy modowi pochodzą z różnych regionów kraju. Tysiącami oddanych obserwatorów może pochwalić się m.in. Jakub Roskosz z Wrocławia, Michał Kędziora z Kielc czy Bartosz Fituła z Malborka.

Niektórzy z nich posiadają także własne marki modowe. Męscy influencerzy stoją za streetwearową odzieżą z logo Balmora i Balloon. Nie brakuje także sklepów z klasycznymi ubraniami oraz eleganckimi dodatkami, takich jak 4Gentleman czy Miler Menswear.

Krótko o metodologii badania

GaleriaMarek.pl przeanalizowała profile 111 influencerów modowych, 37 865 postów i 13 821 komentarzy. Uwzględnione dane dotyczyły 2019 roku. Twórców podzielono na cztery grupy: Tytanów (ponad 200 tys. obserwatorów na Instagramie), Osobowości Social Media (od 50 tys. do 200 tys. obserwatorów), Mikroinfluencerów (od 15 tys. do 50 tys. obserwatorów) oraz Wschodzące Gwiazdy (mniej niż 15 tys. obserwatorów). W każdej z nich położono nacisk na nieco inne elementy działalności. Szczegółowe wyniki i metodologię prezentuje opublikowany raport:

https://galeriamarek.pl/blog/infuencerzymodowiwpolsce

https://galeriamarek.pl/files/gm/influencerzy_modowi.pdf

 

Badanie przygotowała GaleriaMarek.pl. To multibrandowy sklep online, w którym klienci znajdą szeroki asortyment odzieży, obuwia i dodatków największych światowych marek modowych.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.