Męska dieta a poziom testosteronu

0
1070

Testosteron to esencja męskości i na jego odpowiednim poziomie w organizmie zależy każdemu mężczyźnie. Czy jedynym sposobem na jego uzupełnienie są tabletki cud? Oczywiście, że nie!

Oto praktyczny materiał Konrada Gacy, pokazujący, jak w naturalny sposób wspomóc jego wytwarzanie.

Męski hormon

Testosteron przede wszystkim odpowiada za nasze możliwości seksualne, wpływa również na budowę ciała oraz siłę i sprawność naszych mięśni. Jego niedobór objawia się zmianami nastroju, rozdrażnieniem, może być również przyczyną odczuwalnego zmęczenia i braku aktywności zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Ponadto obniżenie jego obecności w organizmie wywołuje bóle stawów, kręgosłupa, niedokrwienie kończyn górnych i dolnych oraz skłonność do osteoporozy. Prawidłowy poziom testosteronu we krwi to ok. 270-1100 ng/100 ml. W przypadku wątpliwości co do jego poziomu możemy go zbadać w laboratorium diagnostycznym z próbki krwi.

Czy tłuszcz obniża męskość?

Aby zwiększyć poziom testosteronu często wybieramy drogę „na skróty”, inwestując w różnego rodzaju tabletki. Problem z męskim hormonem jest jednak znacznie poważniejszy niż ten przedstawiany w świecie reklam. Dalego zamiast doraźnie regulować jego poziom zastanówmy się, co powoduje jego niedomiar i jak wspomóc jego wytwarzanie. Badania wykazują, że niski poziom testosteronu i otyłość napędzają się wzajemnie. Im więcej zbędnych kilogramów, tym poziom naturalnie wytwarzanego testosteronu maleje. To natomiast prowadzi do innych komplikacji zdrowotnych, poczynając od kłopotów z erekcją po spadek energii życiowej.

Dieta protestosteronowa

Naturalnym sposobem na podniesienie poziomu swojego testosteronu jest odpowiednia dieta. Do czynników, które mogą sprzyjać wzrostowi poziomu testosteronu należą:

  • produkty bogate w kwasy omega-3 (ryby morskie, olej lniany),
  • warzywa krzyżowe, czyli te zawierające indol–3–karbinol, który hamuje przekształcanie się testosteronu w estrogen – kobiecy hormon. Należą do nich brokuły, brukselka, rzodkiewka, kapusta i kalafior
  • produkty bogate w cynk (chude mięso, przetwory mleczne, produkty pełnoziarniste, fasola, jajka),
  • dieta o odpowiedniej kaloryczności – czyli ani za dużo, ani za mało, ponieważ może to doprowadzić do rozregulowania układu hormonalnego,
  • produkty będące źródłem pełnowartościowego białka (mięso drobiowe i chude czerwone mięso),
  • produkty bogate w witaminę B6 (drób, fasola, jajka, produkty zbożowe, ryby, banany),
  • produkty bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe (awokado, orzechy, nasiona, oliwa z oliwek) – tłuszcze powodują podwyższenie poziomu testosteronu.

 

Natomiast zaburzać produkcję testosteronu mogą:

  • nadmiar stresu,
  • alkohol,
  • niedobór snu,
  • nadmiar cukrów prostych (słodycze),
  • soja i jej przetwory.

 

Trening i regeneracja

Zdrowy tryb życia to połączenie aktywności fizycznej, diety i regeneracji. Odpowiedni trening w naturalny sposób wspomaga wytwarzanie testosteronu. Zostało potwierdzone naukowo, że krótkie i intensywne ćwiczenia sprzyjają produkcji testosteronu. Najlepszym wyborem będzie więc trening siłowy. Nie zapominajmy, że oprócz treningu niezwykle ważna jest także regeneracja. Odpowiednia ilość snu stwarza idealne warunki do produkcji testosteronu, a przecież na tym powinno zależeć każdemu facetowi!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.