Jaki jest idealny moment na zakup auta używanego?

0
1740

Samochody tracą na wartości, gdy tylko wyjadą z salonu, to oczywiste. Niewiele osób jednak wie, że taka sytuacja może stanowić okazję. Z analizy AAA AUTO wynika, że w ciągu pierwszych dwóch lat auto klasy średniej może stracić na wartości nawet 40-50 proc., po czym w ciągu trzech kolejnych lat utrata wartości jest mniejsza i wynosi około 15-20 proc., aby ponownie gwałtownie wzrosnąć od piątego roku.

 

  • Jeśli kupimy samochód dwuletni, unikniemy największego spadku jego wartości. Takim samochodem wówczas powinno się jeździć około trzech lat, żeby sprzedać go przed kolejnym dużym spadkiem wartości. Dzięki temu możemy zaoszczędzić pokaźną sumę pieniędzy oraz cieszyć się z niemal nowego auta, którego konstrukcja jest nowoczesna, ma ekonomiczny silnik i jest wyposażone w powszechnie obowiązujące systemy bezpieczeństwa – powiedział Leos Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.

Mimo, że dwuletnie auto nie będzie pachniało jak nowe i może mieć ślady użytkowania po poprzednim właścicielu, jednak w wielu przypadkach może być ono wciąż objęte gwarancją na lakier, perforację czy niektóre elementy mechaniczne. Warto zwrócić uwagę, że wydatki na samochód zmieniają się wraz z jego wiekiem. W czwartym i piątym roku zaczynają rosnąć, ponieważ auta w tym wieku zbliżają się do okresu, kiedy niezbędne są poważniejsze przeglądy serwisowe. Najprawdopodobniej niezbędne będą nowe opony, klocki i tarcze hamulcowe, czy pasek rozrządu. To jest czas, w którym należy wystawić auto na sprzedaż. Jeśli będzie ono zadbane może się okazać, że uzyskamy cenę, która tylko niewiele będzie różniła się od tej, za jaką auto zostało kupione.

A co się dzieje po piątym roku? Następuję drugi silny spadek wartości auta, który w szczególności najbardziej dotyka samochody luksusowe. Oczywiście nie wszystkie auta starzeją się w tym samym tempie, ale wciąż najważniejszym czynnikiem wpływającym na cenę będzie jakość używanego samochodu.

 

***

Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 25 lat i prowadzi sieć ponad 40 salonów samochodowych w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA Auto obsłużyła ponad 1,9 miliona klientów. Obroty firmy przekraczają 490 milionów euro i sprzedaje ona 70.000 pojazdów rocznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.