Czym Polacy wyjadą na wakacje? Prognozy ekspertów ds. turystyki oraz promocji miast i regionów

2
929

Na tegoroczne wakacje, w dobie stopniowego luzowania środków związanych z epidemią, wyruszymy samochodem – przewidują przedstawiciele urzędów miast, gmin oraz urzędów marszałkowskich, zajmujący się turystyką i promocją – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Avis Polska, markę wynajmu samochodów. Blisko jedna czwarta badanych podkreśla, że ich miejscowość czy region zapewni dodatkowe środki do dezynfekcji na parkingach. Dobrą informacją dla podróżujących są również inwestycje w infrastrukturę drogową, jakie samorządy przeprowadziły na przestrzeni ostatniego roku.

 

 

 

Polacy wsiądą za kółko latem

88 proc. ankietowanych ekspertów odpowiedzialnych za turystykę i promocję w miastach lub regionach spodziewa się, że więcej podróżujących przyjedzie na wakacje samochodem. Turyści będą w tym roku chętniej korzystali z aut jako bezpieczniejszej alternatywy wobec zbiorowych środków transportu. Wyjazd samochodem ułatwia zachowanie dystansu społecznego.

Podróżowaniu autem po Polsce będzie sprzyjać poprawa infrastruktury. Wszyscy uczestnicy badania zadeklarowali, że w ciągu minionego roku w ich miejscowości lub regionie dokonano inwestycji poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróżujących autem, na przykład zmodernizowano drogi czy oświetlenie uliczne.

Dbałość o bezpieczeństwo i higienę

Znaczna część miast i regionów dokłada starań, aby zapewnić turystom podróżującym samochodem odpowiednie środki czystości i higieny. Blisko jedna czwarta (22%) badanych zadeklarowała, że w pobliżu parkingów zostaną udostępnione płyny do odkażania dla kierowców i pasażerów. Część uczestników badania Avis wskazywała również zwiększenie liczby miejsc parkingowych (7%) lub zwiększenie powierzchni każdego ze stanowisk parkingowych (9%), aby zapewnić bezpieczny dystans między turystami.

Samorządy informują i przypominają turystom o konieczności stosowania środków bezpieczeństwa. Odpowiednie informacje pojawiają się najczęściej poprzez stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych (94%), a także w punktach informacji turystycznej (72%)*.

W tym roku wzrośnie popularność wyjazdów na wakacje samochodem ze względu na większą liczbę turystów planujących wypoczynek w kraju. Nie każdy posiada własny samochód, czasem auto nie jest wystarczająco duże, dlatego spodziewamy się, że Polacy będą częściej decydowali się na usługi wypożyczalni. Samochód, jako indywidualny środek transportu, to bezpieczniejsza alternatywa w czasie pandemii – mówi Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Europę Centralną. – Jako Avis chcemy zapewnić podróżującym poczucie bezpieczeństwa i komfortu, dlatego wdrożyliśmy dodatkowe środki czystości i dezynfekcji w ramach w ramach programu o nazwie „Obietnica Bezpieczeństwa Avis”. Zadbaliśmy też o większą elastyczność najmu – klienci Avis i Budget mogą bez dodatkowych opłat modyfikować lub anulować rezerwację najmu auta w Europie, który ma rozpocząć się przed 1 września 2020 roku. Osoby, które zdecydują się na rezygnację z rezerwacji przed rozpoczęciem wypożyczenia otrzymają pełny zwrot kosztów – podkreśla.

*Pytanie wielokrotnego wyboru.

***

O badaniu:

Ankieta online przeprowadzona na próbie 55 przedstawicieli urzędów miast, gmin oraz marszałkowskich, zajmujących się turystyką i promocją miejscowości czy regionu. Ankieta została przeprowadzona w maju 2020 roku.

O Avis:

Avis działa od 1946 roku. Jest jedną z najbardziej znanych i największych na świecie marek wypożyczalni samochodów z około 5 500 oddziałami w około 180 krajach. Avis szczyci się długą historią innowacji w branży wynajmu samochodów i jest jedną z czołowych marek pod względem lojalności klientów. Avis należy do Avis Budget Group, Inc., notowanej na NASDAQ, która działa i licencjonuje swoją markę na całym świecie. Oddział Avis w Polsce funkcjonuje od 1991 roku.

Więcej informacji na: www.avis.pl

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.